czwartek, 27 czerwca 2013

Mój pierwszy projekt z dzianiny

Do szycia dzianin przymierzałam się już od dawna, ale zawsze coś mnie powstrzymywało. Najpierw wmówiłam sobie, że moja maszyn nie szyje dzianin. Kupiłam więc owerlok, ale przez prawie 2 lata używałam go tylko do wykańczania szwów. W końcu jednak zdecydowałam się. Aby zminimalizować potencjalne straty najpierw skroiłam top, który nie wymagał dużej ilości materiału. 
Skorzystałam z wykroju Vogue 1250, bardzo popularnego wśród członków Pattern Review modelu sukienki. 
Szycie dzianin okazało się prostsze, niż się spodziewałam. Najwięcej czasu zajęło mi ustawienie owerloka, aby uzyskać ładny szew. Okazało się, ze maszyna, przy odpowiednich ustawieniach, dobrze radzi sobie z dzianiną. 
Dlaczego więc czekałam tak długo?


Użyty materiał to  wg opisu sprzedawcy dzianina lniana. Zakładki dekoltu zszywałam maszyną z użyciem igły do dzianin, ramiona i szwy boczne owerlokiem. Podłożenie podszyłam podwójną igłą, ścieg doskonale udaje profesjonalny ścieg coverlockowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz