wtorek, 30 lipca 2013

Sukienka Papavero

Kolejna letnia sukienka, ale tym razem nie dla mnie, tylko dla mojej siostry. Po raz pierwszy korzystałam z wykroju zamieszczonego na portalu Papavero.


Wykrój nazywa się "Bluzka dla super biuściastych", i zgodnie z nazwą, zaprojektowany jest dla kobiet mających dużą różnicę pomiędzy obwodem talii i biustu.  
Wymiary Marty odpowiadały rozmiarowi 44xy. Ponieważ nie szyłam nigdy wcześniej z wykrojów tej firmy, skroiłam próbny model z płótna. Krok ten okazał się słuszny, ponieważ musiałam dokonać kilku poprawek, które nie byłyby możliwe, gdybym od razu skroiła sukienkę z właściwej tkaniny.
Wykroje Papavero zawierają 1 cm zapasów na szwy, ale jak dla mnie to za mało. Musiałam sukienkę lekko poszerzyć, dlatego skroiłam z zapasami 2 cm. Przód sukienki wydłużyłam o 2 cm, pogłębiłam zaszewkę pachową oraz zaszewki pod biustem. Poszerzyłam również tył sukienki
Kształt dekoltu i podkroju pach zaproponowała Marta. 
Sukienka uszyta jest z  cienkiej tkaniny bawełnianej z dodatkiem lycry. Materiał był bezproblemowy w szyciu, i mam nadzieję, że w noszeniu będzie również komfortowy











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz